Freitag, 23. Oktober 2009

Abdulah Saša Tolić, Čačanin koji je prešao u islam, vratio se kući

Abdulah Saša Tolić, Čačanin koji je prešao u islam, vratio se kući
Samo Bogu i porodici još verujem!



Sašu Tolića (31) iz Čačka. koji je prošlog leta prešao u islam i postao Abdulah, a potom preselio u Rožaje, pomirio se sa roditeljima posle niza tekstova.

Ovih dana, Saša se definitivno vratio kući u Čačak kako bi prevazišao nesporazume sa porodicom i nastavio da živi u miru i slozi sa njima kao što bog zapoveda, bio on hrišćanski ili muslimanski.
Uslov koji su Saši otac i majka postavili da se vrati kući bio je da u nju ne unosi Kuran i ostala obeležja Muhamedove vere i da ne obavlja islamske obrede. Na zid u dnevnoj sobi kuće Tolića, pored slike mlađeg sina Branimira i njegove dece, simbolično je ponovo vraćena Sašina slika.
- Poslušao nas je i vratio se, i zaslužio je to - pokazujući na sliku priča majka Slavica, koja je dočekala ekipu novinara. Pre Sašinog dolaska iz radionice, u kojoj sa bratom popravlja kamione, ona nam priča kako je došlo do njegovog konačnog povratka u roditeljski dom. Saša je pre desetak dana bio na razgovoru kod profesora teologije Dragomira Sanda u crkvi Ružici u Beogradu. Posle toga se vratio u Rožaje da završi neke poslove, ali se već tada sa svojima definitivno dogovorio da se vrati kući.

- Cela porodica se okupila u nedelju i otišli smo u Rožaje po Sašu. Nije nam bilo baš svejedno, plašili smo se kakve ćemo reakcije tamo izazvati, ali se sve dobro završilo. Sada smo zajedno i nadamo se da će stvari polako doći na svoje. Na putu je da dobije posao u Čačku, ima svoj stan i trebalo bi da se ženi - priča majka u svakom trenutku spremna da zaplače. Prema njenim rečima, Kuran i druga obeležja islamske vere ipak nisu mogli da zajedno sa njenim sinom pređu kućni prag. Saša više ne nosi ni hodžine zapise, za koje je Slavica sumnjala da imaju veze s crnom magijom. Takav je dogovor.
Saša, koji dolazi u međuvremenu, potvrđuje reči svoje majke. Ni sam ne može da definiše situaciju u kojoj se trenutno nalazi, ali smatra da je, bilo da se rukovodi Kuranom ili Biblijom, povukao pravi potez što se vratio kući.
- Tri godine sam proučavao Kuran. Neki u Rožajama su me ubeđivali da treba da ostanem tamo, oženim se i zaboravim oca i majku, ali sam ja i u Kuranu pročitao da je porodica najvažnija. Ne znam šta će biti sa mnom i u kojoj ću veri na kraju ostati, ali mogu reći da verujem u boga, kako ga god zvali, i u ljubav svojih roditelja - priča Saša pokušavajući da objasni svoju poziciju nakon svega što mu se dešavalo od avgusta, kada je javno primio islam u rožajskoj džamiji.
- Ovo je poslednji put da pričam o veri. To je privatna stvar svakoga od nas. Da sam živeo negde na Zapadu, nikom ne bi palo na pamet da se time bavi, ali tu smo gde smo, šta da se radi - konstatuje Saša.
Budućih nedelja i meseci, kako kaže, pokušaće da dobro razmisli o svemu što mu se događalo i iz svega izvuče pouke. Otac Tomislav, koji ima velike probleme sa obolelim srcem, od utorka je u bolnici zbog lakše operacije i svima je dobro došlo što je stariji sin ponovo kod kuće da bi pripomogao i pobrinuo se o svemu. Čudni su putevi gospodnji, a hoće li se Saša krstiti ili će klanjati odlučiće Alah i Isus Hrist. Zasad se između njih dvojice, po našem utisku, u Sašinom srcu još vodi borba.


Lažu da sam promenio veru zbog para

Ljudi su mi govorili razne stvari. U Rožajama je bilo dobrih ljudi, za koje mislim da su pravi vernici, koji su mi dali posao da ne bih ni od koga zavisio i govorili mi da je moje mesto u mojoj porodici. Čak su mi rekli da zovem oca da razgovaraju sa njim. Hvala im na tome - kaže on. Dodaje da je među poznanicima u Čačku bilo svakakvih priča, a neki su čak tvrdili „da je uzeo pare da bi prešao u muhamedansku veru“.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen