Donnerstag, 26. November 2009

KNJIGA: PRAZNIK ZA OKO I DUSU

PRAZNIK ZA OKO I DUSU

Izabrane i nove pesme, objavljene u najnovijoj knjizi Velibora Veličkovića, pod nazivom ''Praznik za oko i dušu'', pred sjeničkom publikom promovisane su u sredu veče. Kulturni poslenici Sjenice su te večeri, zaista imali retku priliku da uživaju u, pravom smislu, ''Prazniku za oko i dušu''. U organizaciji Ustanove kulture, promocija je otvorena autorovom pesmom ''Sjeničanka'', u izvedbi Sjeničkih tamburaša. Prikaz najnovijeg pesnikovog ostvarenja iskazao je Boško Stanić, direktor novovaroške biblioteke, a potom su, u naizmeničnom kazivanju, samog autora i poznatog sjeničkog glumca Eda Mašovića, potekli potoci zavičajne poezije, praćeni oduševljenjem i aplauzima publike. Kao što je i počelo, praznično veče poezije je završeno uz muziku i pesmu Sjeničkih tamburaša, ali i nezaobilazne čestitke, zahvalnost i poklone najzaslužnijima. Uz posebnu posvetu i potpis na otpevanu pesmu ''Sjeničanka'', pesnik je svoje delo, prvo koje je štampano u izdavaštvu Ustanove kulture, podario svim članovima tamburaškog orkestra, a sam autor je tom prilikom od akademskog slikara, Ibrahima Redžovića, ''brata po peru i kičici'', kako reče pesnik Veličković, dobio na poklon grafiku pod nazivom ''Rađanje''.
''S obzirom da sam ja iz sela, i da mi je ova poezija bliska, nije mi bilo teško da napravim prikaz o autorovom najnovijem književnom ostvarenju. On je kroz poeziju rekao velike istine, pa sam lako našao vezu sa velikim umovima, koji su takođe govorili o čoveku i značaju njegovog zavičaja, u kojem treba tražiti krila. Ako čovek to ne ume, teško će se snaći u novim uslovima i vremenu, u kojem tehnika često ugrožava tradiciju'', rekao je, u izjavi za medije, Boško Stanić, direktor biblioteke ''Jovan Tomić'' u Novoj Varoši.
''Moje pjesme se rađaju iz trećeg stanja duše, između jave i sna'', kaže poznati sjenički pesnik, profesor srpskog jezika u penziji, Velibor Veličković, koji je, ostajući veran izvoru i tradiciji, pored tri zbirke pesama, zavičajnoj književnosti svog kraja, podario i tri prozna dela. U njegovoj najnovijoj knjizi, zapisana je misao nepoznatog autora da ''poezija nastaje u praskozorje i u predvečerje ljudskog života'', a sam autor beleži: ''Iskonski i sudbinski vezan za svoj zavičaj, za svoj zemaljski raj, u petoj deceniji života otvorih lirske i epske kaverne i tako, preko moje spisateljske ruke, potekoše knjigotoci. Na čitalačku trpezu su se izlivali ovim redom: Zavičajne rane i melemi (poezija), Ognjište (poezija), Gorolom (pripovjetke), Mučenik (roman), Kućni prag (roman)'', i nedavno štampana zbirka poezije Praznik za oko i dušu.




VEST PREUZETA OVDE

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen