Montag, 21. Dezember 2009

SAVETI: Kupus - lek za sto boljki

Kupus - lek za sto boljki

Zima je pravo vreme da uvrstite kupus na svoj jelovnik. Pored toga što ima samo 40 kalorija u 100 grama, sadrži znatne količine fosfora, kalcijuma, kalijuma i sumpora, gvožđa, bakra, cinka i magnezijuma.

A posebno je bogat vitaminom C, ali i vitaminima A, B1, B2, PP i K. Uz sve to, ima i izuzetno lekovita svojstva. Više o ovome za "Blic" govori Branka Mirković, nutricionista.





Svi ti elementi čine kupus hranom s mnoštvom dobrih svojstava, ali samo ako se uzima u sirovom stanju. Važno je pri tom birati zelene listove koji su mnogo bogatiji mineralnim solima od belih. I još nekoliko "zanimljivosti" o kupusu: ne može se poreći da je teško svarljiv i da stvara nadutost, ali je za to glavni krivac upravo kuvanje u vodi, jer ga voda lišava elemenata koji pogoduju dobrom varenju. Ako ne možete uvek da ga jedete u sirovom stanju, možete da ga kuvate na pari. Ili da tokom kuvanja dodate malo kima.

Kiseo kupus
Kiseo kupus takođe spada u kategoriju teško svarljive hrane, ali je to zato što se obično pravi sa suhomesnatim proizvodima, koji mu i daju to svojstvo. Zapravo, fermentacija kupusa tokom kiseljenja zamenjuje vrenje koje bi se obavilo tokom varenja. Štaviše, takvo pravljenje kupusa ima prednost jer zadržava sve mineralne soli i vitamine sirovog kupusa.

Bolesti creva
Jedna ili dve čaše sveže napravljenog soka od...
 
CELA VEST OVDE

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen