Montag, 30. November 2009

Budućnost lokalnih aerodroma u Srbiji

Budućnost lokalnih aerodroma u Srbiji

DA bi se alternativni aerodromi u Srbiji osposobili za civilni saobraćaj potrebna su, kažu stručnjaci, ogromna ulaganja. Koliko je to novca, ne usuđuju se čak ni da procene.

Ali, država nema ni nameru da iz budžeta finansira taj projekat. Njen zadatak je samo da pruži zakonski osnov, jasno precizira uslove po kojima aerodromi mogu da dobiju dozvole, a sve ostalo je na lokalnim samoupravama. Dakle, ako opštine, odnosno gradovi imaju potrebu, pojave se zainteresovani investitori i avikompanije, koje bi letele iz te vazdušne luke, problema nema.

Na saobraćajnoj mapi Srbije postoje dva međunarodna aerodroma, "Nikola Tesla" u Beogradu i "Konstantin Veliki" u Nišu. Šansu da pređu u tu kategoriju imaju još i vojni, "Batajnica", "Ponikve" i "Lađevci" ali i vazdušne luke Pilotske akademije u Vršcu i lokalne samouprave u Boru, koji su trenutno u kategoriji sekundarnih aerodroma. Takođe, u našoj zemlji postoji još i 18 manjih sportskih i vojnih aerodroma.

- Sa italijanskom firmom "Italfer" uradili smo master plan razvoja saobraćajne infrastrukture, koji je finasirala EU - kaže Miodrag Miljković, državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture. - Prema procenama samo u razvoj beogradskog i niškog aerodroma u narednih 20 godina treba uložiti oko 170 miliona evra. Tek kada budu urađene fizibiliti studije za sekundarne aerodrome znaće se približno cifra, koju je potrebno uložiti u razvoj tih vazdušnih luka. Naravno, za vojne aerodrome možda već postoje procene, ali to ćemo znati kada Ministarstvo odbrane i Vojska donesu odluku da se te vazdušne luke prevode u civilni saobraćaj. Važno je da studijom o izvodljivosti budu obuhvaćeni svi projekti koji su neophodni za razvoj aerodroma, da bi mogli da konkurišemo za donacije kod evropskih fondova, kada za to bude bilo mogućnosti.

Za Beograd najznačajnije je da se za civilni saobraćaj osposobi batajnički aerodrom odakle bi leteti čarteri i loukosteri, a da surčinski bude isključivo za velike kompanije. Ekonomska opravdanost postoji i za "Lađevce". Inače, prema ranijim procenama za osposobljavanje ove vazdušne luke kod Kraljeva potrebno je minimum 20 miliona evra, na koliko se procenjuju i radovi na aerodromu "Ponikve" kod Užica.

Kako kaže Miljković ulaganja u aerodrome može da bude posledica samo dobrog ekonomskog razvoja ili ekonomskih preduslova za razvoj.

- Uvek moramo imati primer Niša...

CELA VEST OVDE

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen